Çağdaş Dini Düşünce Muhammed İffet Şarkavi

Çağdaş Dini Düşünce - Modern Dönem Tefsir Akımlarının Analitik İncelemesi Modern Dönem Tefsir Akımlarının Analitik İncelenmesi

Tefsir tarihinde ilk olarak “Pratik Tefsir Dönemi” diye tanımlayabileceğimiz evre belirmiştir. Vakıa şudur ki, ilk müfessir yani Hz. Peygamber (s.a.v) ve ondan sonra da sahabe ve tabiinden aktarılan rivayetlerde hâkim olan renk birtakım...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
202,50TL
Taksitli fiyat: 9 x 25,76TL
9786257980074
1084975
Çağdaş Dini Düşünce - Modern Dönem Tefsir Akımlarının Analitik İncelemesi
Çağdaş Dini Düşünce - Modern Dönem Tefsir Akımlarının Analitik İncelemesi Modern Dönem Tefsir Akımlarının Analitik İncelenmesi
202.50

Tefsir tarihinde ilk olarak “Pratik Tefsir Dönemi” diye tanımlayabileceğimiz evre belirmiştir. Vakıa şudur ki, ilk müfessir yani Hz. Peygamber (s.a.v) ve ondan sonra da sahabe ve tabiinden aktarılan rivayetlerde hâkim olan renk birtakım izaha ilişkin pratik açıklamalardır.
Tefsirin Hz Peygamberin hayatından bu yana herhangi bir şekilde varlığını sürdürdüğünde şüphe yoktur. Kur'an-ı Kerim kendi dilleri ve belagat üslupları üzere nazil olmasına rağmen Araplar Kur'an'ı anlama, mana, kelime ve terkiplerini ihata etmede farklı idiler. Nitekim bazı sahabeler bazı ayetler karşısında duraksayarak onlardaki mana ve maksadın ne olduğunu talep ediyor, Hz. Peygamber de onların anlamada güçlük çektiği konulara açıklık getiriyordu.
Bazı zamanlar da Hz. Peygamberden ayetlerin iniş sebeplerini açıklayan rivayetler yapılıyordu. Keza müfessirler bazı durumlarda Kur'an'daki bir kelimenin sözlük açıklaması için hadisten delil getiriyorlardı.
Hz. Peygamberin hutbelerinde de bazı ayetleri açıklayan ipuçlara rastlamak mümkündü. Bütün bunlar ilk Müfessir'in tefsir tarihindeki rolünü gösteriyor ki, o da ilahi inayetin kendisi için seçtiği bir roldü.


İbn Mesud'dan gelen şu rivayet tefsirinin bu merhalesinin pratik karakterini açıkça göstermektedir. “İçimizden biri on ayet öğrendiğinde anlamlarını öğrenmeden ve onları pratiğe aktarmadan başkalarına geçmezdi.” Olayı bizzat yaşamış olmaları ve ilgili haberlerinde kendilerine kesintisiz ulaşmasından dolayı bu rivayet -bazılarının sebepler hakkında bilgisi olsa bile- Hz. Peygamberin sahabeye ayetlerin iniş sebeplerini açıkladığını gösteriyor.
Nitekim sahabeye mübhem gelen Kur'an kelimelerine de açıklık getiriyordu



(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786257980074
Boyut:
13,5 x 21
Sayfa Sayısı:
310
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021
Çeviren:
Veysel Güllüce
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

Tefsir tarihinde ilk olarak “Pratik Tefsir Dönemi” diye tanımlayabileceğimiz evre belirmiştir. Vakıa şudur ki, ilk müfessir yani Hz. Peygamber (s.a.v) ve ondan sonra da sahabe ve tabiinden aktarılan rivayetlerde hâkim olan renk birtakım izaha ilişkin pratik açıklamalardır.
Tefsirin Hz Peygamberin hayatından bu yana herhangi bir şekilde varlığını sürdürdüğünde şüphe yoktur. Kur'an-ı Kerim kendi dilleri ve belagat üslupları üzere nazil olmasına rağmen Araplar Kur'an'ı anlama, mana, kelime ve terkiplerini ihata etmede farklı idiler. Nitekim bazı sahabeler bazı ayetler karşısında duraksayarak onlardaki mana ve maksadın ne olduğunu talep ediyor, Hz. Peygamber de onların anlamada güçlük çektiği konulara açıklık getiriyordu.
Bazı zamanlar da Hz. Peygamberden ayetlerin iniş sebeplerini açıklayan rivayetler yapılıyordu. Keza müfessirler bazı durumlarda Kur'an'daki bir kelimenin sözlük açıklaması için hadisten delil getiriyorlardı.
Hz. Peygamberin hutbelerinde de bazı ayetleri açıklayan ipuçlara rastlamak mümkündü. Bütün bunlar ilk Müfessir'in tefsir tarihindeki rolünü gösteriyor ki, o da ilahi inayetin kendisi için seçtiği bir roldü.


İbn Mesud'dan gelen şu rivayet tefsirinin bu merhalesinin pratik karakterini açıkça göstermektedir. “İçimizden biri on ayet öğrendiğinde anlamlarını öğrenmeden ve onları pratiğe aktarmadan başkalarına geçmezdi.” Olayı bizzat yaşamış olmaları ve ilgili haberlerinde kendilerine kesintisiz ulaşmasından dolayı bu rivayet -bazılarının sebepler hakkında bilgisi olsa bile- Hz. Peygamberin sahabeye ayetlerin iniş sebeplerini açıkladığını gösteriyor.
Nitekim sahabeye mübhem gelen Kur'an kelimelerine de açıklık getiriyordu



(Tanıtım Bülteninden)


Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 101,25    202,50   
3 72,23    216,68   
4 -    -   
6 37,46    224,78   
9 25,76    231,86   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 101,25    202,50   
3 74,72    224,17   
4 -    -   
6 37,13    222,75   
9 25,76    231,86   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 101,25    202,50   
3 72,23    216,68   
4 -    -   
6 37,13    222,75   
9 25,76    231,86   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 101,25    202,50   
3 72,23    216,68   
4 -    -   
6 37,29    223,76   
9 25,76    231,86   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 101,25    202,50   
3 72,23    216,68   
4 55,18    220,73   
6 37,13    222,75   
9 25,76    231,86   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 101,25    202,50   
3 72,23    216,68   
4 -    -   
6 37,13    222,75   
9 25,76    231,86   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 202,50    202,50   
2 101,25    202,50   
3 72,23    216,68   
4 -    -   
6 37,13    222,75   
9 25,88    232,88   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat