Teknik Olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Yapıtı Walter Benj

Teknik Olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Yapıtı

Walter Benjamin'in Paris'te sürgünde olduğu dönemde yazdığı Teknik Olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Eseri ilk olarak 1936'da kısaltılmış Fransızca çevirisiyle yayımlandı. Benjamin'in “materyalizmin adına layık ilk sanat...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
30,96TL
Taksitli fiyat: 9 x 3,94TL
9789750759987
1245793
Teknik Olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Yapıtı
Teknik Olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Yapıtı
30.96
Walter Benjamin'in Paris'te sürgünde olduğu dönemde yazdığı Teknik Olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Eseri ilk olarak 1936'da kısaltılmış Fransızca çevirisiyle yayımlandı. Benjamin'in “materyalizmin adına layık ilk sanat kuramı” olarak tanımladığı bu metin, 60'lı ve 70'li yıllarda yeniden keşfedildi. 80'lerden beri de modern kültür ve medya teorilerinin temel metinlerinden biri olarak kabul ediliyor.
Benjamin bu denemesinde, sanatın ve sanatın alımlanışının, özellikle fotoğraf ve filmin gelişimiyle kaçınılmaz olarak dönüşüm geçirdiğini, kitlesel yeniden üretim olanaklarının artmasıyla sanat eserinin “aura”sını, özgünlüğünü ve kültürel otoritesini yitirdiğini savunuyor. Yeniden üretilebilirlik sayesinde oluşan kolektif estetik, bir yandan toplumsal özgürleşme yolunda gelişim olanağı sunarken diğer yandan faşizmin yükselişinden de anlaşılacağı gibi siyasetin güdümüne girme tehlikesini de içinde barındırıyor.
Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9789750759987
Boyut:
13,5 x 20
Sayfa Sayısı:
48
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
İnce Kapak
Dili:
Türkçe
Kategoriler:
Walter Benjamin'in Paris'te sürgünde olduğu dönemde yazdığı Teknik Olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Eseri ilk olarak 1936'da kısaltılmış Fransızca çevirisiyle yayımlandı. Benjamin'in “materyalizmin adına layık ilk sanat kuramı” olarak tanımladığı bu metin, 60'lı ve 70'li yıllarda yeniden keşfedildi. 80'lerden beri de modern kültür ve medya teorilerinin temel metinlerinden biri olarak kabul ediliyor.
Benjamin bu denemesinde, sanatın ve sanatın alımlanışının, özellikle fotoğraf ve filmin gelişimiyle kaçınılmaz olarak dönüşüm geçirdiğini, kitlesel yeniden üretim olanaklarının artmasıyla sanat eserinin “aura”sını, özgünlüğünü ve kültürel otoritesini yitirdiğini savunuyor. Yeniden üretilebilirlik sayesinde oluşan kolektif estetik, bir yandan toplumsal özgürleşme yolunda gelişim olanağı sunarken diğer yandan faşizmin yükselişinden de anlaşılacağı gibi siyasetin güdümüne girme tehlikesini de içinde barındırıyor.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat