Bozkır Dirliği ve Saray Önünde - Toplu Oyunlar 3 Ünal Akpınar

Bozkır Dirliği ve Saray Önünde-Toplu Oyunlar 3

BOZKIR DİRLİĞİ'nde köy seyirlik oyunlarının biçim ve biçem özelliklerinden yararlanıldığı, oyunun özü ile biçiminin uyumlu bir şekilde kaynaştırıldığı görülür. Bu yöntemle sahne-seyirci ilişkisine bir iç dinamizm...
9786058153417
916461
Bozkır Dirliği ve Saray Önünde-Toplu Oyunlar 3
Bozkır Dirliği ve Saray Önünde-Toplu Oyunlar 3
59.40

BOZKIR DİRLİĞİ'nde köy seyirlik oyunlarının biçim ve biçem özelliklerinden yararlanıldığı, oyunun özü ile biçiminin uyumlu bir şekilde kaynaştırıldığı görülür. Bu yöntemle sahne-seyirci ilişkisine bir iç dinamizm kazandırılmakta, halkın kendini ilgilendiren sorunlara ilgi duyması, oyuna katılması sağlanmaktadır.



SARAY ÖNÜNDE Tüm geleneksel tiyatro türlerimizi temel alan bu oyunda yeni bir anlatış biçemi bulmaya çalıştım. Perde kullanılması zor yada olanaksız durumlarda, sözgelimi açık alanlarda, BİRİ perde varmış gibi davranır. BİRİ perdeyi açar gibi yapınca, bölmedeki arkası dönük oyuncular birden yüzlerini izleyicilere döner. BİRİ perdeyi kapıyor gibi yapınca da oyuncular arkalarını izleyicilere çevirir. Bu ve buna benzer yakıştırmalarla perdenin açılma ve kapanması anıştırılabilir. Perdeler oyun yerini dörde bölemeyince, bu işlevi gerideki değişik konum ve biçimlerdeki panolar görür. Gerektiğinde, resim ve yazıların görüntüleri panolara düşürülür. Resim ve yazılar toycadır. Görsel çekicilikleri vardır. Oyun “sulandırılma”dan, orta oyunu ustaları gibi ölçülü, tartılı oynanmalıdır.





(Tanıtım Bülteninden)






Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786058153417
Boyut:
13.50x21.00
Sayfa Sayısı:
136
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe

BOZKIR DİRLİĞİ'nde köy seyirlik oyunlarının biçim ve biçem özelliklerinden yararlanıldığı, oyunun özü ile biçiminin uyumlu bir şekilde kaynaştırıldığı görülür. Bu yöntemle sahne-seyirci ilişkisine bir iç dinamizm kazandırılmakta, halkın kendini ilgilendiren sorunlara ilgi duyması, oyuna katılması sağlanmaktadır.



SARAY ÖNÜNDE Tüm geleneksel tiyatro türlerimizi temel alan bu oyunda yeni bir anlatış biçemi bulmaya çalıştım. Perde kullanılması zor yada olanaksız durumlarda, sözgelimi açık alanlarda, BİRİ perde varmış gibi davranır. BİRİ perdeyi açar gibi yapınca, bölmedeki arkası dönük oyuncular birden yüzlerini izleyicilere döner. BİRİ perdeyi kapıyor gibi yapınca da oyuncular arkalarını izleyicilere çevirir. Bu ve buna benzer yakıştırmalarla perdenin açılma ve kapanması anıştırılabilir. Perdeler oyun yerini dörde bölemeyince, bu işlevi gerideki değişik konum ve biçimlerdeki panolar görür. Gerektiğinde, resim ve yazıların görüntüleri panolara düşürülür. Resim ve yazılar toycadır. Görsel çekicilikleri vardır. Oyun “sulandırılma”dan, orta oyunu ustaları gibi ölçülü, tartılı oynanmalıdır.





(Tanıtım Bülteninden)






Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat