Macaristan'da Mehter Müziği Sudar Balaz

Macaristan'da Mehter Müziği

“Türk müzik kültürü, yüzyıllarca Avrupa'nınkine paralel ancak kendi yolunu izleyerek gelişti. Türk halklarının geleneksel çalgıları ve melodilerinin yanında Arap-Fars kültür çemberinin üst düzey ve akademik olarak ciddi...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
93,75TL
Taksitli fiyat: 9 x 11,93TL
9786059646208
871401
Macaristan'da Mehter Müziği
Macaristan'da Mehter Müziği
93.75
“Türk müzik kültürü, yüzyıllarca Avrupa'nınkine paralel ancak kendi yolunu izleyerek gelişti. Türk halklarının geleneksel çalgıları ve melodilerinin yanında Arap-Fars kültür çemberinin üst düzey ve akademik olarak ciddi sayılabilecek müzik teorisini de, özel ve haklı olarak klasik diye adlandırılabilecek olan kendi müziğine kattı. Diğer Hıristiyanların yanısıra Macarlar da zorunlu ve gönülsüz dinledikleri Türk askerî müziğiyle savaş meydanlarında şahsen tanıştılar.

Türklerin korkunç nefesli çalgısı zurna sonunda Macar milli çalgısı oldu. Hattâ Macarca adı da kökenini koruyarak töröksíp oldu. Yavaş yavaş bütün Avrupa sarayları askerî müzisyenleri hizmetine kabul etti. Sultan ise Hıristiyon hükümdarlara müzisyen göndermekten kendini alamıyordu. Ve ‘barbar' gürültüsü sonunda operalara ve konser salonlarına giriş biletini almıştı.

Ancak nasıldı bu askerî müzik? Bir esir neyi görmüş, neyi duymuş olabilirdi, ya da Osmanlılarla çarpışan bir Hıristiyan asker? Bu kitapta Hıristiyan ve Türk kaynaklar temelinde buna yanıt aramaya çalışacağız.
(Tanıtım Bülteninden)
Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
1. Hamur
Medya Cinsi:
Ciltsiz
Stok Kodu:
9786059646208
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
160
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2017
Çeviren:
Erdal Şalikoğlu
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategoriler:
“Türk müzik kültürü, yüzyıllarca Avrupa'nınkine paralel ancak kendi yolunu izleyerek gelişti. Türk halklarının geleneksel çalgıları ve melodilerinin yanında Arap-Fars kültür çemberinin üst düzey ve akademik olarak ciddi sayılabilecek müzik teorisini de, özel ve haklı olarak klasik diye adlandırılabilecek olan kendi müziğine kattı. Diğer Hıristiyanların yanısıra Macarlar da zorunlu ve gönülsüz dinledikleri Türk askerî müziğiyle savaş meydanlarında şahsen tanıştılar.

Türklerin korkunç nefesli çalgısı zurna sonunda Macar milli çalgısı oldu. Hattâ Macarca adı da kökenini koruyarak töröksíp oldu. Yavaş yavaş bütün Avrupa sarayları askerî müzisyenleri hizmetine kabul etti. Sultan ise Hıristiyon hükümdarlara müzisyen göndermekten kendini alamıyordu. Ve ‘barbar' gürültüsü sonunda operalara ve konser salonlarına giriş biletini almıştı.

Ancak nasıldı bu askerî müzik? Bir esir neyi görmüş, neyi duymuş olabilirdi, ya da Osmanlılarla çarpışan bir Hıristiyan asker? Bu kitapta Hıristiyan ve Türk kaynaklar temelinde buna yanıt aramaya çalışacağız.
(Tanıtım Bülteninden)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat