Haza Mecmua-i Saz ü Söz'de Türler ve Biçimler Şirin Karadeniz Güney

Haza Mecmua-i Saz ü Sözde Türler ve Biçimler

Türk müziği tarihinde çok önemli bir yere sahip olan Ali Ufkî Polonyalı'dır ve asıl adı Wojciech Bobowski'dir. 17. Yüzyılın başlarında Galiçya'nın Lwow kentinde doğmuş iyi bir eğitim gördüğü kabul edilen bir kişidir. 30...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
96,20TL
Taksitli fiyat: 9 x 12,24TL
9786057623881
948217
Haza Mecmua-i Saz ü Sözde Türler ve Biçimler
Haza Mecmua-i Saz ü Sözde Türler ve Biçimler
96.20

Türk müziği tarihinde çok önemli bir yere sahip olan Ali Ufkî Polonyalı'dır ve asıl adı Wojciech Bobowski'dir. 17. Yüzyılın başlarında Galiçya'nın Lwow kentinde doğmuş iyi bir eğitim gördüğü kabul edilen bir kişidir. 30 yaşlarında Osmanlılara esir düşen Ali Ufkî, 17. yüzyılda İstanbul'da çalınıp okunan Türk müziği eserlerini batı notasıyla kaleme almış (sağdan sola) ve bu sayede Türk müziğinin belgelenmesine büyük ölçüde katkıda bulunmuştur. Mecmûa-i Saz ü Söz isimli bu el yazması Türk müziği tarihi açısından önemli bir yere sahiptir. 16. ve 17. yüzyıla ait çok sayıda sözlü ve sözsüz Türk müziği eserinin yer aldığı bu yazmada toplam 544 eser vardır. 2003 yılında Hakan Cevher tarafından çeviri yazımı yapılmış olan bu eser Ali Ufki Haza Mecmua-i Saz ü Söz adıyla İzmir'de yayınlanmıştır. Haza Mecmua-i Saz ü Söz' de yer alan eserlerin türleri ve biçimleri bu kitapta incelenmiştir.



(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786057623881
Boyut:
16.00x24.00
Sayfa Sayısı:
164
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

Türk müziği tarihinde çok önemli bir yere sahip olan Ali Ufkî Polonyalı'dır ve asıl adı Wojciech Bobowski'dir. 17. Yüzyılın başlarında Galiçya'nın Lwow kentinde doğmuş iyi bir eğitim gördüğü kabul edilen bir kişidir. 30 yaşlarında Osmanlılara esir düşen Ali Ufkî, 17. yüzyılda İstanbul'da çalınıp okunan Türk müziği eserlerini batı notasıyla kaleme almış (sağdan sola) ve bu sayede Türk müziğinin belgelenmesine büyük ölçüde katkıda bulunmuştur. Mecmûa-i Saz ü Söz isimli bu el yazması Türk müziği tarihi açısından önemli bir yere sahiptir. 16. ve 17. yüzyıla ait çok sayıda sözlü ve sözsüz Türk müziği eserinin yer aldığı bu yazmada toplam 544 eser vardır. 2003 yılında Hakan Cevher tarafından çeviri yazımı yapılmış olan bu eser Ali Ufki Haza Mecmua-i Saz ü Söz adıyla İzmir'de yayınlanmıştır. Haza Mecmua-i Saz ü Söz' de yer alan eserlerin türleri ve biçimleri bu kitapta incelenmiştir.



(Tanıtım Bülteninden)


Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat