Sinemada ve Edebiyatta Şiirin Yüzü Hakan Savaş

Sinemada ve Edebiyatta Şiirin Yüzü

“Bütün sanatlar şiire dayanır, hatta şiirin kendisi bile…” diyor, Alman romantizminin öncü şairi Novalis. Hakan Savaş, bu sözden hareketle sinemada ve edebiyatta şiirin yüzünü arıyor. Bu yüz, en güzel karşılığını kimi zaman...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
262,50TL
Taksitli fiyat: 9 x 33,40TL
9789755537573
1061096
Sinemada ve Edebiyatta Şiirin Yüzü
Sinemada ve Edebiyatta Şiirin Yüzü
262.50

“Bütün sanatlar şiire dayanır, hatta şiirin kendisi bile…” diyor, Alman romantizminin öncü şairi Novalis. Hakan Savaş, bu sözden hareketle sinemada ve edebiyatta şiirin yüzünü arıyor. Bu yüz, en güzel karşılığını kimi zaman bir filmde, kimi zaman bir yönetmenin ya da bir yazarın yaşamında, dünya görüşünde, insan ve sanat anlayışında buluyor.
Yılmaz Güney'in trajedisinde, gülüşünde; Çirkin Kral'ın kendisiyle savaşında; John Berger'ın “saudade”sinde, sıla özleminde; isyancı baharın kuş ağacındaki serçede (Ülkü Tamer) ve İshak'ta (Onat Kutlar); Federico Garcia Lorca'nın karaşın çingenesinde; Luis Bunuel'in uluyan Endülüs köpeğinde; Ahlat Ağacı'nın aynasındaki “ah!”ların suretinde; sinemayı yeniden icat eden Ekim Devrimi'nde; hayal gücünün yünleriyle gerçeğin seyrek dokunmuş kumaşında yeni desenler dokuyan İngmar Bergman'da; her filminde iki başlangıç, bir son olan Asghar Farhadi'nin çok katmanlı ama tıpkı hayatın kendisi gibi yalın film dilinde; Behçet Necatigil'in yalnızlık sularında; Cesare Pavese'nin intihar ettiği otel odasında, Aziz Nesin'in Zarfsız Kuşlar'ında; Bilge Karasu'nun Göçmüş Kediler Bahçesi'ndeki karanlık dehlizlerde; Oğuz Atay'ın “Ben buradayım sevgili okuyucum, sen neredesin acaba?” sorusunda; Ahmet Cemal'in bize bıraktığı mirasta ve vasiyette, bizi bekleyen ve görülmesi istenen yüz, şiirin yüzü…



“Bütün sanatlar şiire dayanır, hatta şiirin kendisi bile…” diyor, Alman romantizminin öncü şairi Novalis. Hakan Savaş, bu sözden hareketle sinemada ve edebiyatta şiirin yüzünü arıyor. Bu yüz, en güzel karşılığını kimi zaman bir filmde, kimi zaman bir yönetmenin ya da bir yazarın yaşamında, dünya görüşünde, insan ve sanat anlayışında buluyor.
Yılmaz Güney'in trajedisinde, gülüşünde; Çirkin Kral'ın kendisiyle savaşında; John Berger'ın “saudade”sinde, sıla özleminde; isyancı baharın kuş ağacındaki serçede (Ülkü Tamer) ve İshak'ta (Onat Kutlar); Federico Garcia Lorca'nın karaşın çingenesinde; Luis Bunuel'in uluyan Endülüs köpeğinde; Ahlat Ağacı'nın aynasındaki “ah!”ların suretinde; sinemayı yeniden icat eden Ekim Devrimi'nde; hayal gücünün yünleriyle gerçeğin seyrek dokunmuş kumaşında yeni desenler dokuyan İngmar Bergman'da; her filminde iki başlangıç, bir son olan Asghar Farhadi'nin çok katmanlı ama tıpkı hayatın kendisi gibi yalın film dilinde; Behçet Necatigil'in yalnızlık sularında; Cesare Pavese'nin intihar ettiği otel odasında, Aziz Nesin'in Zarfsız Kuşlar'ında; Bilge Karasu'nun Göçmüş Kediler Bahçesi'ndeki karanlık dehlizlerde; Oğuz Atay'ın “Ben buradayım sevgili okuyucum, sen neredesin acaba?” sorusunda; Ahmet Cemal'in bize bıraktığı mirasta ve vasiyette, bizi bekleyen ve görülmesi istenen yüz, şiirin yüzü…



(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9789755537573
Boyut:
13,5 x 21
Sayfa Sayısı:
334
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

“Bütün sanatlar şiire dayanır, hatta şiirin kendisi bile…” diyor, Alman romantizminin öncü şairi Novalis. Hakan Savaş, bu sözden hareketle sinemada ve edebiyatta şiirin yüzünü arıyor. Bu yüz, en güzel karşılığını kimi zaman bir filmde, kimi zaman bir yönetmenin ya da bir yazarın yaşamında, dünya görüşünde, insan ve sanat anlayışında buluyor.
Yılmaz Güney'in trajedisinde, gülüşünde; Çirkin Kral'ın kendisiyle savaşında; John Berger'ın “saudade”sinde, sıla özleminde; isyancı baharın kuş ağacındaki serçede (Ülkü Tamer) ve İshak'ta (Onat Kutlar); Federico Garcia Lorca'nın karaşın çingenesinde; Luis Bunuel'in uluyan Endülüs köpeğinde; Ahlat Ağacı'nın aynasındaki “ah!”ların suretinde; sinemayı yeniden icat eden Ekim Devrimi'nde; hayal gücünün yünleriyle gerçeğin seyrek dokunmuş kumaşında yeni desenler dokuyan İngmar Bergman'da; her filminde iki başlangıç, bir son olan Asghar Farhadi'nin çok katmanlı ama tıpkı hayatın kendisi gibi yalın film dilinde; Behçet Necatigil'in yalnızlık sularında; Cesare Pavese'nin intihar ettiği otel odasında, Aziz Nesin'in Zarfsız Kuşlar'ında; Bilge Karasu'nun Göçmüş Kediler Bahçesi'ndeki karanlık dehlizlerde; Oğuz Atay'ın “Ben buradayım sevgili okuyucum, sen neredesin acaba?” sorusunda; Ahmet Cemal'in bize bıraktığı mirasta ve vasiyette, bizi bekleyen ve görülmesi istenen yüz, şiirin yüzü…



“Bütün sanatlar şiire dayanır, hatta şiirin kendisi bile…” diyor, Alman romantizminin öncü şairi Novalis. Hakan Savaş, bu sözden hareketle sinemada ve edebiyatta şiirin yüzünü arıyor. Bu yüz, en güzel karşılığını kimi zaman bir filmde, kimi zaman bir yönetmenin ya da bir yazarın yaşamında, dünya görüşünde, insan ve sanat anlayışında buluyor.
Yılmaz Güney'in trajedisinde, gülüşünde; Çirkin Kral'ın kendisiyle savaşında; John Berger'ın “saudade”sinde, sıla özleminde; isyancı baharın kuş ağacındaki serçede (Ülkü Tamer) ve İshak'ta (Onat Kutlar); Federico Garcia Lorca'nın karaşın çingenesinde; Luis Bunuel'in uluyan Endülüs köpeğinde; Ahlat Ağacı'nın aynasındaki “ah!”ların suretinde; sinemayı yeniden icat eden Ekim Devrimi'nde; hayal gücünün yünleriyle gerçeğin seyrek dokunmuş kumaşında yeni desenler dokuyan İngmar Bergman'da; her filminde iki başlangıç, bir son olan Asghar Farhadi'nin çok katmanlı ama tıpkı hayatın kendisi gibi yalın film dilinde; Behçet Necatigil'in yalnızlık sularında; Cesare Pavese'nin intihar ettiği otel odasında, Aziz Nesin'in Zarfsız Kuşlar'ında; Bilge Karasu'nun Göçmüş Kediler Bahçesi'ndeki karanlık dehlizlerde; Oğuz Atay'ın “Ben buradayım sevgili okuyucum, sen neredesin acaba?” sorusunda; Ahmet Cemal'in bize bıraktığı mirasta ve vasiyette, bizi bekleyen ve görülmesi istenen yüz, şiirin yüzü…



(Tanıtım Bülteninden)


Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 131,25    262,50   
3 93,63    280,88   
4 -    -   
6 48,56    291,38   
9 33,40    300,56   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 131,25    262,50   
3 96,86    290,59   
4 -    -   
6 48,13    288,75   
9 33,40    300,56   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 131,25    262,50   
3 93,63    280,88   
4 -    -   
6 48,13    288,75   
9 33,40    300,56   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 131,25    262,50   
3 93,63    280,88   
4 -    -   
6 48,34    290,06   
9 33,40    300,56   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 131,25    262,50   
3 93,63    280,88   
4 71,53    286,13   
6 48,13    288,75   
9 33,40    300,56   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 131,25    262,50   
3 93,63    280,88   
4 -    -   
6 48,13    288,75   
9 33,40    300,56   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 262,50    262,50   
2 131,25    262,50   
3 93,63    280,88   
4 -    -   
6 48,13    288,75   
9 33,54    301,88   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat