Türk Makam Müziğinin Çokseslendirilmesinde Akor Dizileri Sercan Özkele

Türk Makam Müziğinin Çokseslendirilmesinde Akor Dizileri

Çoksesli Türk müziğinin temel dayanağı; makamsal yapısıdır” ilkesinden yola çıkılarak, makam merkezli çokseslendirme yaklaşımı esas alan bu kitapta, farklı yapılarda kurulan 15 makam ve 16 çeşni için, makamsal armonik doku...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
252,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 32,06TL
9786256517929
1281347
Türk Makam Müziğinin Çokseslendirilmesinde Akor Dizileri
Türk Makam Müziğinin Çokseslendirilmesinde Akor Dizileri
252.00

Çoksesli Türk müziğinin temel dayanağı; makamsal yapısıdır” ilkesinden yola çıkılarak, makam merkezli çokseslendirme yaklaşımı esas alan bu kitapta, farklı yapılarda kurulan 15 makam ve 16 çeşni için, makamsal armonik doku içerisinde; 2'li akorlardan 13'lü akorlara, anarmonik akorlardan programlanmış akorlara değin, makam dizilerinin geleneksel perdelerinden doğan makamsal akor dizileri oluşturulmuştur. Çalışmada, makam konusu işlenirken, makamın yapısını oluşturan unsurlar rafine bilgilerle açıklanarak; makam dizisi temelinde çeşitli armonik dizgeler ve yaklaşımlar içerisinde kurulabilen akorlar, oktav (sekizli) denkliği dikkate alınarak dizinin her bir perdesi üzerinde oluşturulmuş ve akor dizilerinde işlenmiştir.
Frekans bandı nedeniyle, makam dizisi içerisinde gösterilmeyen ancak Türk makam müziğinin geleneksel ses sisteminde yer alan segah, hicaz, hisar gibi perdeler, kullanım tercihine göre akor içerisindeki konumları korunarak ya da eksiltilebileceği düşünülerek, akor dizilerinde parantez içerisindeki notalarla gösterilmiş ve bu sayede; perdenin iki farklı şekilde çokseslendirilmesi sağlanmıştır. Akor içerisindeki geleneksel perdelerin eksiltilerek kullanılması durumuna alternatif olarak, geleneksel perde; frekans band aralığını kapsadığı seslerin yer aldığı akorlarla birlikte kullanılmıştır. Bu duruma ilişkin olarak; uşşak, hüzzam, saba, karcığar gibi birtakım makamlarda üç koma aralığına yaklaşan uzaklıklarda icra edilen geleneksel perdeler, kendilerine en yakın alt ve üst aralıktaki seslerin yer aldığı akorlar içerisinde programlanarak çokseslendirilmiş ve bu yaklaşımla birlikte makamın armonik dokusunun önemli ölçüde farklılaştırılması sağlanmıştır...



(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786256517929
Boyut:
21 x 29
Sayfa Sayısı:
123
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024
Kapak Türü:
İnce Kapak
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

Çoksesli Türk müziğinin temel dayanağı; makamsal yapısıdır” ilkesinden yola çıkılarak, makam merkezli çokseslendirme yaklaşımı esas alan bu kitapta, farklı yapılarda kurulan 15 makam ve 16 çeşni için, makamsal armonik doku içerisinde; 2'li akorlardan 13'lü akorlara, anarmonik akorlardan programlanmış akorlara değin, makam dizilerinin geleneksel perdelerinden doğan makamsal akor dizileri oluşturulmuştur. Çalışmada, makam konusu işlenirken, makamın yapısını oluşturan unsurlar rafine bilgilerle açıklanarak; makam dizisi temelinde çeşitli armonik dizgeler ve yaklaşımlar içerisinde kurulabilen akorlar, oktav (sekizli) denkliği dikkate alınarak dizinin her bir perdesi üzerinde oluşturulmuş ve akor dizilerinde işlenmiştir.
Frekans bandı nedeniyle, makam dizisi içerisinde gösterilmeyen ancak Türk makam müziğinin geleneksel ses sisteminde yer alan segah, hicaz, hisar gibi perdeler, kullanım tercihine göre akor içerisindeki konumları korunarak ya da eksiltilebileceği düşünülerek, akor dizilerinde parantez içerisindeki notalarla gösterilmiş ve bu sayede; perdenin iki farklı şekilde çokseslendirilmesi sağlanmıştır. Akor içerisindeki geleneksel perdelerin eksiltilerek kullanılması durumuna alternatif olarak, geleneksel perde; frekans band aralığını kapsadığı seslerin yer aldığı akorlarla birlikte kullanılmıştır. Bu duruma ilişkin olarak; uşşak, hüzzam, saba, karcığar gibi birtakım makamlarda üç koma aralığına yaklaşan uzaklıklarda icra edilen geleneksel perdeler, kendilerine en yakın alt ve üst aralıktaki seslerin yer aldığı akorlar içerisinde programlanarak çokseslendirilmiş ve bu yaklaşımla birlikte makamın armonik dokusunun önemli ölçüde farklılaştırılması sağlanmıştır...



(Tanıtım Bülteninden)


Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 126,00    252,00   
3 89,88    269,64   
4 -    -   
6 46,62    279,72   
9 32,06    288,54   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 126,00    252,00   
3 92,99    278,96   
4 -    -   
6 46,20    277,20   
9 32,06    288,54   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 126,00    252,00   
3 89,88    269,64   
4 -    -   
6 46,20    277,20   
9 32,06    288,54   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 126,00    252,00   
3 89,88    269,64   
4 -    -   
6 46,41    278,46   
9 32,06    288,54   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 126,00    252,00   
3 89,88    269,64   
4 68,67    274,68   
6 46,20    277,20   
9 32,06    288,54   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 126,00    252,00   
3 89,88    269,64   
4 -    -   
6 46,20    277,20   
9 32,06    288,54   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 252,00    252,00   
2 126,00    252,00   
3 89,88    269,64   
4 -    -   
6 46,20    277,20   
9 32,20    289,80   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat