Toprak Kurşun Geçirmez
“Toprak Kurşun Geçirmez'de Harput'lu Debbağ Yusuf ile Hermin'inaşkları yine sürerse de, gerçekte bu roman, artık bir erin (Yusuf'un)
gözüyle Doğu Anadolu cephesindeki 1877-78 Savaşının,o ta Erzurum'u da Ruslara kaptırana değinacılı çekilişimizin anlatımıdır.Bu ikinci kitapla; Yukarışehir'de ilk yarısı aşk romanı,ikinci yarısı tarihçilik gibi bir görünümden uzaklaşmakta,bizim iki ciltlik bir Savaş ve Barış romanımız olmalığını pekiştirmektedir.” Tuncer Uçarol-Hürriyet Gösteri
“Şemsettin Ünlü'nün anlatımının içselleşen belirgin öğesi;anlatım yoğunluğunu kurmada dilin işlevsel boyutlarını-diyebilirim ki bütün yanlarıyla- dengeli biçimde kullanması.Bu, önceki romanlarından beri süregelen;'söylenen söz'e biçim vermeninanlatının içeriğiyle pekiştirici olmasına dönük bir özeni yansıtıyor.Romancının istencini, bakış açısını, donanımını; anlatışa kaygıyı;'söyledim oldu' bakışını böylece kırılgan bir noktaya getiriyor”
-Feridun Andaç-
“Toprak Kurşun Geçirmez'de Harput'lu Debbağ Yusuf ile Hermin'inaşkları yine sürerse de, gerçekte bu roman, artık bir erin (Yusuf'un)
gözüyle Doğu Anadolu cephesindeki 1877-78 Savaşının,o ta Erzurum'u da Ruslara kaptırana değinacılı çekilişimizin anlatımıdır.Bu ikinci kitapla; Yukarışehir'de ilk yarısı aşk romanı,ikinci yarısı tarihçilik gibi bir görünümden uzaklaşmakta,bizim iki ciltlik bir Savaş ve Barış romanımız olmalığını pekiştirmektedir.” Tuncer Uçarol-Hürriyet Gösteri
“Şemsettin Ünlü'nün anlatımının içselleşen belirgin öğesi;anlatım yoğunluğunu kurmada dilin işlevsel boyutlarını-diyebilirim ki bütün yanlarıyla- dengeli biçimde kullanması.Bu, önceki romanlarından beri süregelen;'söylenen söz'e biçim vermeninanlatının içeriğiyle pekiştirici olmasına dönük bir özeni yansıtıyor.Romancının istencini, bakış açısını, donanımını; anlatışa kaygıyı;'söyledim oldu' bakışını böylece kırılgan bir noktaya getiriyor”
-Feridun Andaç-