Resmin İşlevleri %20 indirimli Fernand Leger

Resmin İşlevleri

Fernand Léger çağının beklentilerine uygun davrandı: Her şey gibi resmin de bir işlevi olmalıydı. Resim çok kişiye ulaşabilmeliydi.Yüzyıllar boyunca bir duvara süs olarak asılmak amacıyla yapılan tablolar "sehpa resmi" geleneğinde...
9786058495524
775372
Resmin İşlevleri
Resmin İşlevleri
216.00

Fernand Léger çağının beklentilerine uygun davrandı: Her şey gibi resmin de bir işlevi olmalıydı. Resim çok kişiye ulaşabilmeliydi.

Yüzyıllar boyunca bir duvara süs olarak asılmak amacıyla yapılan tablolar "sehpa resmi" geleneğinde kalıyor, güzellikleri az sayıda kişi tarafından paylaşılıyordu. Léger resmin asıl işlevinin çok sayıda kişiye ulaşmak, kişilere yaşam sevincini aktarmak olduğunu vurguladı. Bu yolda yalnız değildi, yakın dostu Le Corbusier de yaşama sevincinin peşindeydi. Her ikisi de dekoratif olandan kaçıp işlevsel olana ağırlık verdiler. Modern resim, mimarlıktaki modern hareketle el ele yürüyordu. Bundan da toplum kazançlı çıkacaktı.

Reklam panoları, uçsuz bucaksız çayırların üzerindeki canlı renklere sahip afişler hep heyecanlandırdı Léger'yi. Günümüzde billboardları ya da yüksek binaların cephelerinin tanıtım için kaplandığını görse sevinirdi herhalde. Amacına başka bir çağda, bambaşka insanlar sayesinde ulaştı. Artık resim Léger'nin istediği işleve sahipti!

Modern resmin kuramsal boyutuna ışık tutan bu önemli metin Türkçede ilk kez yayınlanıyor.

Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9786058495524
Boyut:
13.50x21.00
Sayfa Sayısı:
232
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014-11
Çeviren:
Alp Tümertekin
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe

Fernand Léger çağının beklentilerine uygun davrandı: Her şey gibi resmin de bir işlevi olmalıydı. Resim çok kişiye ulaşabilmeliydi.

Yüzyıllar boyunca bir duvara süs olarak asılmak amacıyla yapılan tablolar "sehpa resmi" geleneğinde kalıyor, güzellikleri az sayıda kişi tarafından paylaşılıyordu. Léger resmin asıl işlevinin çok sayıda kişiye ulaşmak, kişilere yaşam sevincini aktarmak olduğunu vurguladı. Bu yolda yalnız değildi, yakın dostu Le Corbusier de yaşama sevincinin peşindeydi. Her ikisi de dekoratif olandan kaçıp işlevsel olana ağırlık verdiler. Modern resim, mimarlıktaki modern hareketle el ele yürüyordu. Bundan da toplum kazançlı çıkacaktı.

Reklam panoları, uçsuz bucaksız çayırların üzerindeki canlı renklere sahip afişler hep heyecanlandırdı Léger'yi. Günümüzde billboardları ya da yüksek binaların cephelerinin tanıtım için kaplandığını görse sevinirdi herhalde. Amacına başka bir çağda, bambaşka insanlar sayesinde ulaştı. Artık resim Léger'nin istediği işleve sahipti!

Modern resmin kuramsal boyutuna ışık tutan bu önemli metin Türkçede ilk kez yayınlanıyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat