Resimde ve Heykelde Biçim Sorunu Adolf von Hildebrand

Resimde ve Heykelde Biçim Sorunu

Heykeltraş Adolf von Hildebrand ilk baskısı 1893 yılında yapılan bu çalışmasında, Klasik anlayışa bağlı kalarak 19. yüzyıl Almanyası'nın Romantizmine açıkça karşı çıkar. Hildebrand heykeltraşın amacının biçimin taş...
9786058398764
1135729
Resimde ve Heykelde Biçim Sorunu
Resimde ve Heykelde Biçim Sorunu
144.00

Heykeltraş Adolf von Hildebrand ilk baskısı 1893 yılında yapılan bu çalışmasında, Klasik anlayışa bağlı kalarak 19. yüzyıl Almanyası'nın Romantizmine açıkça karşı çıkar. Hildebrand heykeltraşın amacının biçimin taş kütleden kendini kurtararak ortaya çıkmasını sağlamak olduğunu savunur. Bu açıdan Michelangelo'nun öğrencisidir. Hakikat kendini biçim olarak ortaya koyar. Konu ikincil önemdedir. Bu açıdan da 20. yüzyıl Modernizminin biçimci estetiğini etkiler. "Sanatçının etkinliği, görme ve dokunma yetileri başta olmak üzere, yetilerini kendisine bir uzam algısı sağlayacak biçimde daha fazla geliştirmekten ibarettir." "Günümüzde sanatın rölyef biçimine büründüğüne pek ender tanık oluruz. Modern insan için heykel halka açık bir meydanın ortasına dikilmeye mahkûm, çevresinde dönülebilecek bir figür demektir."
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 120

Baskı Yılı: 2016


Dili: Türkçe
Yayınevi: Janus Yayıncılık
Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9786058398764
Boyut:
13.50x21.00
Sayfa Sayısı:
120
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016
Çeviren:
Hakan Anay
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe

Heykeltraş Adolf von Hildebrand ilk baskısı 1893 yılında yapılan bu çalışmasında, Klasik anlayışa bağlı kalarak 19. yüzyıl Almanyası'nın Romantizmine açıkça karşı çıkar. Hildebrand heykeltraşın amacının biçimin taş kütleden kendini kurtararak ortaya çıkmasını sağlamak olduğunu savunur. Bu açıdan Michelangelo'nun öğrencisidir. Hakikat kendini biçim olarak ortaya koyar. Konu ikincil önemdedir. Bu açıdan da 20. yüzyıl Modernizminin biçimci estetiğini etkiler. "Sanatçının etkinliği, görme ve dokunma yetileri başta olmak üzere, yetilerini kendisine bir uzam algısı sağlayacak biçimde daha fazla geliştirmekten ibarettir." "Günümüzde sanatın rölyef biçimine büründüğüne pek ender tanık oluruz. Modern insan için heykel halka açık bir meydanın ortasına dikilmeye mahkûm, çevresinde dönülebilecek bir figür demektir."
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 120

Baskı Yılı: 2016


Dili: Türkçe
Yayınevi: Janus Yayıncılık
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat