Mu'tezile'de Mükafat ve Cezayı Temellendirme Yöntemi Hüseyin Maraz

Mutezile'de Mükafat ve Cezayı Temellendirme Yöntemi İstihkak Teorisi

İnsanın yeryüzü tarihinde güncelliğini sürdürecek en temel varlık sorgusu niçin yaratıldım? Sorusudur.Her insan teki bu soruyu mutlaka kendisine yöneltmiştir. Çünkü insan, yaratılmayı tercih eden bir varlık değildir. Ancak...
9786052105115
899408
Mutezile'de Mükafat ve Cezayı Temellendirme Yöntemi
Mutezile'de Mükafat ve Cezayı Temellendirme Yöntemi İstihkak Teorisi
220.80

İnsanın yeryüzü tarihinde güncelliğini sürdürecek en temel varlık sorgusu niçin yaratıldım? Sorusudur.
Her insan teki bu soruyu mutlaka kendisine yöneltmiştir. Çünkü insan, yaratılmayı tercih eden bir varlık değildir. Ancak yaratılmanın bir anlam ve amacı olduğunun bilincindedir.


Yaratılmanın kötü olmadığının farkında olan insan Yaratıcı'nın iyilik ve faydalandırma kasdını da bilecek donanıma sahiptir. Nitekim Mu'tezile'ye göre Allah insanı yaratmakla iyilik yapmış böyece onu faydalandırmayı istemiştir. O, insanın hak etmeden elde ettiği bu faydanın sürekliliği için istihkakı ihsan etmiştir.


Öyleyse Mu'tezilî düşüncede istihkak, Allah'ın faydalandırma garazı için insana ihsan edilen fayda ve nimettir. Buna göre yukarıda sorulan soruya Mu'tezilî düşüncede verilebilecek cevap: "Allah faydayı hak etmesi için insanı yarattı", olacaktır.



(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786052105115
Boyut:
13,5 x 21
Sayfa Sayısı:
400
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

İnsanın yeryüzü tarihinde güncelliğini sürdürecek en temel varlık sorgusu niçin yaratıldım? Sorusudur.
Her insan teki bu soruyu mutlaka kendisine yöneltmiştir. Çünkü insan, yaratılmayı tercih eden bir varlık değildir. Ancak yaratılmanın bir anlam ve amacı olduğunun bilincindedir.


Yaratılmanın kötü olmadığının farkında olan insan Yaratıcı'nın iyilik ve faydalandırma kasdını da bilecek donanıma sahiptir. Nitekim Mu'tezile'ye göre Allah insanı yaratmakla iyilik yapmış böyece onu faydalandırmayı istemiştir. O, insanın hak etmeden elde ettiği bu faydanın sürekliliği için istihkakı ihsan etmiştir.


Öyleyse Mu'tezilî düşüncede istihkak, Allah'ın faydalandırma garazı için insana ihsan edilen fayda ve nimettir. Buna göre yukarıda sorulan soruya Mu'tezilî düşüncede verilebilecek cevap: "Allah faydayı hak etmesi için insanı yarattı", olacaktır.



(Tanıtım Bülteninden)


Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 110,40    220,80   
3 78,75    236,26   
4 -    -   
6 40,85    245,09   
9 28,09    252,82   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 110,40    220,80   
3 81,48    244,43   
4 -    -   
6 40,48    242,88   
9 28,09    252,82   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 110,40    220,80   
3 78,75    236,26   
4 -    -   
6 40,48    242,88   
9 28,09    252,82   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 110,40    220,80   
3 78,75    236,26   
4 -    -   
6 40,66    243,98   
9 28,09    252,82   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 110,40    220,80   
3 78,75    236,26   
4 60,17    240,67   
6 40,48    242,88   
9 28,09    252,82   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 110,40    220,80   
3 78,75    236,26   
4 -    -   
6 40,48    242,88   
9 28,09    252,82   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 220,80    220,80   
2 110,40    220,80   
3 78,75    236,26   
4 -    -   
6 40,48    242,88   
9 28,21    253,92   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat