Müphemlik Kültürü ve İslam Thomas Bauer

Müphemlik ve İslam-Farklı Bir İslam Tarihi Okuması Farklı Bir İslam Tarihi Okuması

“Geleneksel İslam'ın alimleri Kur'an'ın mütalaa olanaklarınınçoğulluğunu methederken, günümüz Kur'an yorumcuları, isterBatı'da olsunlar ister Doğu'da, ister fundamentalist olsunlar isterreformcu, Kur'an metnindeki bir parçanın yegane...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
205,92TL
Taksitli fiyat: 9 x 26,20TL
9789750527272
962711
Müphemlik ve İslam-Farklı Bir İslam Tarihi Okuması
Müphemlik ve İslam-Farklı Bir İslam Tarihi Okuması Farklı Bir İslam Tarihi Okuması
205.92

“Geleneksel İslam'ın alimleri Kur'an'ın mütalaa olanaklarınınçoğulluğunu methederken, günümüz Kur'an yorumcuları, isterBatı'da olsunlar ister Doğu'da, ister fundamentalist olsunlar isterreformcu, Kur'an metnindeki bir parçanın yegane hakiki anlamınıkesin olarak bildiklerine inanıyorlar. Klasik çağın alimleri için görüşfarklılığı, peygamberin bilinen bir sözü uyarınca, cemaat için bir nimetsayılırken, bugün birçoklarınca kökü kurutulması gereken bir hastalıkaddediliyor.”


Arap dili edebiyatı ve İslâm uzmanı Şarkiyatçı Thomas Bauer,müphemlik hoşgörüsü kavramıyla, aynı değerin, aynı normun farklıyorumlanabileceğini, hatta aynı anda farklı yorumların geçerliliktaşıyabileceğini kabul eden bir zihniyeti ve kültürel tutumu kastediyor.


Bauer'e göre İslam, klasik çağında, yani bu kitapta eğildiği Eyyübiler,Memluklar ve Selçuklular egemenliği döneminde, müstesna birmüphemlik hoşgörüsüne sahipti. Bu, Kur'an ve hadislerin tefsirindekiçeşitlilikte, hukuk okullarının çoğulluğunda; belâgate ve söz oyunlarınaverilen önemde; edebiyatta; haz ve cinsellik anlayışında ve “dünyayasakin bakış”ta, böylesi görüş farklılıklarının bir lütuf, bir rahmet olarakkabul edilerek bundan zevk alınmasında kendini gösteriyordu.


Kitabın tezi, Batılı modernliğin kesinlik “takıntısının,” müphemlikkültürünü gitgide tahrip ettiğidir; bu süreçte İslâm “ilahiyatlaşarak”katılaşmıştır. Bauer, neticede ister Selefi olsun, ister fundamentalistister reformist, İslâmcılık ile Batılı modernizmin İslâm anlayışlarınınbenzeşir hale geldiğini savunur.


Dini literatürün yanı sıra edebî metinlerden geniş ölçüde yararlanarakson derece zengin bir malzemeyle ve iddiayla, heyecanla yazılmış,gerçekten farklı bir İslam tarihi okuması.



(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9789750527272
Boyut:
13 x 19,5
Sayfa Sayısı:
408
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019
Çeviren:
Tanıl Bora
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

“Geleneksel İslam'ın alimleri Kur'an'ın mütalaa olanaklarınınçoğulluğunu methederken, günümüz Kur'an yorumcuları, isterBatı'da olsunlar ister Doğu'da, ister fundamentalist olsunlar isterreformcu, Kur'an metnindeki bir parçanın yegane hakiki anlamınıkesin olarak bildiklerine inanıyorlar. Klasik çağın alimleri için görüşfarklılığı, peygamberin bilinen bir sözü uyarınca, cemaat için bir nimetsayılırken, bugün birçoklarınca kökü kurutulması gereken bir hastalıkaddediliyor.”


Arap dili edebiyatı ve İslâm uzmanı Şarkiyatçı Thomas Bauer,müphemlik hoşgörüsü kavramıyla, aynı değerin, aynı normun farklıyorumlanabileceğini, hatta aynı anda farklı yorumların geçerliliktaşıyabileceğini kabul eden bir zihniyeti ve kültürel tutumu kastediyor.


Bauer'e göre İslam, klasik çağında, yani bu kitapta eğildiği Eyyübiler,Memluklar ve Selçuklular egemenliği döneminde, müstesna birmüphemlik hoşgörüsüne sahipti. Bu, Kur'an ve hadislerin tefsirindekiçeşitlilikte, hukuk okullarının çoğulluğunda; belâgate ve söz oyunlarınaverilen önemde; edebiyatta; haz ve cinsellik anlayışında ve “dünyayasakin bakış”ta, böylesi görüş farklılıklarının bir lütuf, bir rahmet olarakkabul edilerek bundan zevk alınmasında kendini gösteriyordu.


Kitabın tezi, Batılı modernliğin kesinlik “takıntısının,” müphemlikkültürünü gitgide tahrip ettiğidir; bu süreçte İslâm “ilahiyatlaşarak”katılaşmıştır. Bauer, neticede ister Selefi olsun, ister fundamentalistister reformist, İslâmcılık ile Batılı modernizmin İslâm anlayışlarınınbenzeşir hale geldiğini savunur.


Dini literatürün yanı sıra edebî metinlerden geniş ölçüde yararlanarakson derece zengin bir malzemeyle ve iddiayla, heyecanla yazılmış,gerçekten farklı bir İslam tarihi okuması.



(Tanıtım Bülteninden)


Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 102,96    205,92   
3 73,44    220,33   
4 -    -   
6 38,10    228,57   
9 26,20    235,78   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 102,96    205,92   
3 75,98    227,95   
4 -    -   
6 37,75    226,51   
9 26,20    235,78   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 102,96    205,92   
3 73,44    220,33   
4 -    -   
6 37,75    226,51   
9 26,20    235,78   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 102,96    205,92   
3 73,44    220,33   
4 -    -   
6 37,92    227,54   
9 26,20    235,78   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 102,96    205,92   
3 73,44    220,33   
4 56,11    224,45   
6 37,75    226,51   
9 26,20    235,78   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 102,96    205,92   
3 73,44    220,33   
4 -    -   
6 37,75    226,51   
9 26,20    235,78   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 205,92    205,92   
2 102,96    205,92   
3 73,44    220,33   
4 -    -   
6 37,75    226,51   
9 26,31    236,81   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat