Muhtelif Eserler - 1 %28 indirimli Ali Şeriati

Muhtelif Eserler - 1 36 Bütün Eserleri

Hakikati açıklama temayülü, aydın olmanın şartlarından biridir sadece. Diğer şart, korkusuz olmak ve sonuçlarından çekinmeksizin aklî araştırma için hazır bulunmaktır. Büyük filozofun ifadesiyle: Var olan her şeyi acımasızca...
9786055482336
641577
Muhtelif Eserler - 1
Muhtelif Eserler - 1 36 Bütün Eserleri
78.40

Hakikati açıklama temayülü, aydın olmanın şartlarından biridir sadece. Diğer şart, korkusuz olmak ve sonuçlarından çekinmeksizin aklî araştırma için hazır bulunmaktır. Büyük filozofun ifadesiyle: Var olan her şeyi acımasızca eleştirmek.
Bir aydın, aslında toplumu da eleştiren kişidir. Vazifesi, daha iyi, daha insani ve daha akılcı bir toplumsal düzenin yolunu tıkayan engelleri tanımak, bu temelde analiz edip çözümlemek ve onları aşmaktır. O bu rolü yerine getirirken ilerici güçlerin vicdanı ve sözcüsü olur. Bu rol, egemen sınıf açısından (kendi konumunu korumak ister) asayişi bozmak ve karışıklığa yol açmak şeklinde algılanır. Bu da egemen sınıfın hizmetindeki düşünce emekçileri tarafından muhakeme alanına çekilir. En iyi ihtimalle hayalperest veya metafizist, en kötü şekilde de "tahripkar" ve anarşist!
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 483

Baskı Yılı: 2012


Dili: Türkçe
Yayınevi: Fecr Yayınları
Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9786055482336
Boyut:
13.50x21.00
Sayfa Sayısı:
558
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2012
Çeviren:
Kenan Çamurcu
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Orijinal Adı:
Asar-ı Günegün
Kategoriler:

Hakikati açıklama temayülü, aydın olmanın şartlarından biridir sadece. Diğer şart, korkusuz olmak ve sonuçlarından çekinmeksizin aklî araştırma için hazır bulunmaktır. Büyük filozofun ifadesiyle: Var olan her şeyi acımasızca eleştirmek.
Bir aydın, aslında toplumu da eleştiren kişidir. Vazifesi, daha iyi, daha insani ve daha akılcı bir toplumsal düzenin yolunu tıkayan engelleri tanımak, bu temelde analiz edip çözümlemek ve onları aşmaktır. O bu rolü yerine getirirken ilerici güçlerin vicdanı ve sözcüsü olur. Bu rol, egemen sınıf açısından (kendi konumunu korumak ister) asayişi bozmak ve karışıklığa yol açmak şeklinde algılanır. Bu da egemen sınıfın hizmetindeki düşünce emekçileri tarafından muhakeme alanına çekilir. En iyi ihtimalle hayalperest veya metafizist, en kötü şekilde de "tahripkar" ve anarşist!
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 483

Baskı Yılı: 2012


Dili: Türkçe
Yayınevi: Fecr Yayınları
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat