Cüveyni'de İcma Teorisi - İlk Ekolleşmeler Dönemi İcma Temellendirilme

Cüveyni'de İcma Teorisi - İlk Ekolleşmeler Dönemi İcma Temellendirilmesine Farklı Bir Yaklaşım

İmâm Şâfiî'nin öğrencilerinden Müzenî ve Rebi' b. Süleymân rivayetiyle denilir ki yaşlı bir zât İmâm Şâfiî'ye İcmâ'ın delilini sordu. İmâm cevap vermedi, rengi değişti ve bu soruya cevap için ondan kendisine üç gün mühlet...
9786256602021
1272403
Cüveyni'de İcma Teorisi - İlk Ekolleşmeler Dönemi İcma Temellendirilmesine Farklı Bir Yaklaşım
Cüveyni'de İcma Teorisi - İlk Ekolleşmeler Dönemi İcma Temellendirilmesine Farklı Bir Yaklaşım
100.00

İmâm Şâfiî'nin öğrencilerinden Müzenî ve Rebi' b. Süleymân rivayetiyle denilir ki yaşlı bir zât İmâm Şâfiî'ye İcmâ'ın delilini sordu. İmâm cevap vermedi, rengi değişti ve bu soruya cevap için ondan kendisine üç gün mühlet vermesini istedi. Evine kapanan ve sayısız defa Kur'ân'ı baştan sona okuyup tetkik eden İmâm Şâfiî randevu vakti geldiğinde soru soran zâta Nisâ 115. âyeti olan şu âyeti okudu: “Yolun doğrusu kendine apaçık belli olduktan sonra Resûlullah'a karşı çıkan ve müminlerin yolundan başkasını izleyen kimseyi saptığı yönde bırakırız ve onu cehenneme atarız. Orası varılacak ne kötü bir yerdir!” İmâm Şâfiî bu âyeti okuduktan sonra icmâ'ı temellendiren bir nass arayışı içinde olan yaşlı zât mutmain oldu ve İmâma teşekkür etti. Fıkıh usûlünde şer'î deliller sıralamasında Kur'ân'dan ve Sünetten sonra üçüncü sırayı alan icmâ, İmâm Şâfiî'nin etkisiyle mezkûr âyete dayanılarak temellendirilmiştir. Nitekim Şâfiî sonrası tüm usûlcüler icmâ'nın varlığına delil olarak bu âyetle istidlalde bulunmaktan kendilerini alamamışlardır. Ancak bu âyetin has bir tarzda icmâ'a delalet etmediği hususu da bir kısım usûlcüler tarafından dile getirilmiştir. Tespitimize göre bu konuda İmâm Şâfiî'ye ilk ciddi eleştiri ilk ekolleşmeler döneminden sonra gelen ve Şâfiî mezhebinde mutlak olarak “el-imâm” payesine sahip İmâmü'l-Haremeyn el-Cüveynî'den gelmiştir. “İcmâ'ın dayanağı incelemeye dayanmayan sem'iyyât (nakil) olmadığı gibi, tek başına akıl da değildir.” diyen Cüveynî'nin icmâ teorisini merkeze alan bu kitabımız klasik icmâ anlayışını da mukayeseli olarak tetkik eden kuşatıcı bir çalışmadır.



(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786256602021
Boyut:
13,5 x 21
Sayfa Sayısı:
192
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
İnce Kapak
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

İmâm Şâfiî'nin öğrencilerinden Müzenî ve Rebi' b. Süleymân rivayetiyle denilir ki yaşlı bir zât İmâm Şâfiî'ye İcmâ'ın delilini sordu. İmâm cevap vermedi, rengi değişti ve bu soruya cevap için ondan kendisine üç gün mühlet vermesini istedi. Evine kapanan ve sayısız defa Kur'ân'ı baştan sona okuyup tetkik eden İmâm Şâfiî randevu vakti geldiğinde soru soran zâta Nisâ 115. âyeti olan şu âyeti okudu: “Yolun doğrusu kendine apaçık belli olduktan sonra Resûlullah'a karşı çıkan ve müminlerin yolundan başkasını izleyen kimseyi saptığı yönde bırakırız ve onu cehenneme atarız. Orası varılacak ne kötü bir yerdir!” İmâm Şâfiî bu âyeti okuduktan sonra icmâ'ı temellendiren bir nass arayışı içinde olan yaşlı zât mutmain oldu ve İmâma teşekkür etti. Fıkıh usûlünde şer'î deliller sıralamasında Kur'ân'dan ve Sünetten sonra üçüncü sırayı alan icmâ, İmâm Şâfiî'nin etkisiyle mezkûr âyete dayanılarak temellendirilmiştir. Nitekim Şâfiî sonrası tüm usûlcüler icmâ'nın varlığına delil olarak bu âyetle istidlalde bulunmaktan kendilerini alamamışlardır. Ancak bu âyetin has bir tarzda icmâ'a delalet etmediği hususu da bir kısım usûlcüler tarafından dile getirilmiştir. Tespitimize göre bu konuda İmâm Şâfiî'ye ilk ciddi eleştiri ilk ekolleşmeler döneminden sonra gelen ve Şâfiî mezhebinde mutlak olarak “el-imâm” payesine sahip İmâmü'l-Haremeyn el-Cüveynî'den gelmiştir. “İcmâ'ın dayanağı incelemeye dayanmayan sem'iyyât (nakil) olmadığı gibi, tek başına akıl da değildir.” diyen Cüveynî'nin icmâ teorisini merkeze alan bu kitabımız klasik icmâ anlayışını da mukayeseli olarak tetkik eden kuşatıcı bir çalışmadır.



(Tanıtım Bülteninden)


Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 50,00    100,00   
3 35,67    107,00   
4 -    -   
6 18,50    111,00   
9 12,72    114,50   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 50,00    100,00   
3 36,90    110,70   
4 -    -   
6 18,33    110,00   
9 12,72    114,50   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 50,00    100,00   
3 35,67    107,00   
4 -    -   
6 18,33    110,00   
9 12,72    114,50   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 50,00    100,00   
3 35,67    107,00   
4 -    -   
6 18,42    110,50   
9 12,72    114,50   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 50,00    100,00   
3 35,67    107,00   
4 27,25    109,00   
6 18,33    110,00   
9 12,72    114,50   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 50,00    100,00   
3 35,67    107,00   
4 -    -   
6 18,33    110,00   
9 12,72    114,50   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 100,00    100,00   
2 50,00    100,00   
3 35,67    107,00   
4 -    -   
6 18,33    110,00   
9 12,78    115,00   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat