Tasavvuf ve Ahlak Eğitimi %25 indirimli Hasan El-Benna

Tasavvuf ve Ahlak Eğitimi

Fıkhın hükmü geneldir.Çünkü maksadı dinin minaresini yükseltmek ve onu yüceltmektir.Tasavvufun hükmü ise, hastır, özeldir, genel değildir. Çünkü o, kul ile Rabbi arasında olan bir muameledir.Dolayısıyla fakih kimsenin, sufi kimseye...
9789759508036
633360
Tasavvuf ve Ahlak Eğitimi
Tasavvuf ve Ahlak Eğitimi
85.50

Fıkhın hükmü geneldir.Çünkü maksadı dinin minaresini yükseltmek ve onu yüceltmektir.

Tasavvufun hükmü ise, hastır, özeldir, genel değildir. Çünkü o, kul ile Rabbi arasında olan bir muameledir.Dolayısıyla fakih kimsenin, sufi kimseye itirazı doğrudur; ancak sufinin fakihe itirazı doğru olmaz. Tasavvuftan fıkha dönüp onunla yetinmek mümkündür.

Ancak tasavvuf fıkıhsız olmaz, olamaz.Her ne kadar mertebe itibariyle tasavvuf fıkıhtan üstün olsa da fıkıh bırakılıp tasavvufa gidilmez.

Ancak Fıkıh daha sağlam ve mashalat açısında daha geneldir.Bunun için şöyle söylenmiştir:

Sufi, fıkıhçı olmalıdır; ancak her fıkıhçı sufi olmayabilir.

Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9789759508036
Boyut:
13.50x20.00
Sayfa Sayısı:
326
Basım Tarihi:
00
Çeviren:
Ayetullah Güneş
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe

Fıkhın hükmü geneldir.Çünkü maksadı dinin minaresini yükseltmek ve onu yüceltmektir.

Tasavvufun hükmü ise, hastır, özeldir, genel değildir. Çünkü o, kul ile Rabbi arasında olan bir muameledir.Dolayısıyla fakih kimsenin, sufi kimseye itirazı doğrudur; ancak sufinin fakihe itirazı doğru olmaz. Tasavvuftan fıkha dönüp onunla yetinmek mümkündür.

Ancak tasavvuf fıkıhsız olmaz, olamaz.Her ne kadar mertebe itibariyle tasavvuf fıkıhtan üstün olsa da fıkıh bırakılıp tasavvufa gidilmez.

Ancak Fıkıh daha sağlam ve mashalat açısında daha geneldir.Bunun için şöyle söylenmiştir:

Sufi, fıkıhçı olmalıdır; ancak her fıkıhçı sufi olmayabilir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat