Harf İnkılabı'nın İlk Yılında Bir Teftiş Raporu Mustafa Kılınç

1928-1929 Eğitim-Öğretim Yılı Amasya İli Merzifon ve Gümüşhacıköy Eğitim Bölgesi Genel Teftiş Raporu İlköğretim Müfettişi Remzi Bey

“Dramanın genel tanımına baktığımızda içinde eylemin olduğu etkinlik olarak karşımıza çıkar. Bu eylemlerdeki çatışma durumları (dramatik durumlar) da bizleri yaşamla karşılaştırır. Ya da tersinden baktığımızda yaşamda...
9786052414934
932983
1928-1929 Eğitim-Öğretim Yılı Amasya İli Merzifon ve Gümüşhacıköy Eğitim Bölgesi Genel Teftiş Raporu
1928-1929 Eğitim-Öğretim Yılı Amasya İli Merzifon ve Gümüşhacıköy Eğitim Bölgesi Genel Teftiş Raporu İlköğretim Müfettişi Remzi Bey
163.80

“Dramanın genel tanımına baktığımızda içinde eylemin olduğu etkinlik olarak karşımıza çıkar. Bu eylemlerdeki çatışma durumları (dramatik durumlar) da bizleri yaşamla karşılaştırır. Ya da tersinden baktığımızda yaşamda karşılaşılan pek çok sorun önemli çatışmaları içinde barındır ve bu çatışmalar gerçek ya da kurgusal da olabilir. Gerçek ya da kurgu hiç fark etmeden farklı ortamlarda ve farklı kişiler tarafından üstlenilen roller ile bu durumlar yeniden canlandırılır ve böylece bir yaratıcı drama süreci gerçekleştirilmiş olur. Özetle “Yaşam ile Drama” iç içe geçmiş ve drama çemberinde buluşmuşlardır.


Yaratıcı drama, insan, yaşam, oyun, kurgu, doğaçlama, rol ve çember odaklıdır ve çember hep yaşamı çağrıştırır. Çemberin içinde olmak ve olmamak üzerine konuşulur, şarkılar söylenir, tiyatro oyunları veya edebi metinler yazılır. Çember aynı zamanda bir eylemi ve devinimi de içinde barındırır. Bizler sağ ve sol yanımıza bir göz ucuyla kısaca bakar, kimi zaman da yanımızdaki kişinin kim olduğuna bakmadan ellerinden tutarız. Ya çemberimize yeni birilerini alır, büyütürüz ya da bizler çemberin bir parçası oluruz. Çemberde birazdan oyun başlayacaktır, kurgu içerisindeki rollerimiz belirginleşecektir ve üstlenilen rollerin hakkını vererek canlandırmanın merkezinde oluruz. Gözlerimizi kapatıp açsak da kurgusal gerçek, farkında olalım ya da olmayalım aynı zamanda yaşamın kendisini oluşturur. Bu süreçte Dorothy Heathcote'nin vurguladığı gibi drama hem yaşama meydan okur, hem yaşamın kendisi olur hem de yaşama tam bir hazırlık niteliği taşır. Bu nedenle Eskişehir'de yapılan seminerimizin teması, “Yaşamda Drama-Dramada Yaşam,” olarak belirlenmiştir.”


Prof. Dr. Ömer Adıgüzel


Bu kitap, 12-15 Kasım 2009 tarihleri arasında Eskişehir'de Çağdaş Drama Derneği'nin Eskişehir Şubesi tarafından gerçekleştirilen 15. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Semineri'ndeki atölyelerden oluşmaktadır. Kitapta drama, yaşam, beden ve eylem odaklı yüzlerce uygulama örneği yer almaktadır.



(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786052414934
Boyut:
16 x 24
Sayfa Sayısı:
208
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe

“Dramanın genel tanımına baktığımızda içinde eylemin olduğu etkinlik olarak karşımıza çıkar. Bu eylemlerdeki çatışma durumları (dramatik durumlar) da bizleri yaşamla karşılaştırır. Ya da tersinden baktığımızda yaşamda karşılaşılan pek çok sorun önemli çatışmaları içinde barındır ve bu çatışmalar gerçek ya da kurgusal da olabilir. Gerçek ya da kurgu hiç fark etmeden farklı ortamlarda ve farklı kişiler tarafından üstlenilen roller ile bu durumlar yeniden canlandırılır ve böylece bir yaratıcı drama süreci gerçekleştirilmiş olur. Özetle “Yaşam ile Drama” iç içe geçmiş ve drama çemberinde buluşmuşlardır.


Yaratıcı drama, insan, yaşam, oyun, kurgu, doğaçlama, rol ve çember odaklıdır ve çember hep yaşamı çağrıştırır. Çemberin içinde olmak ve olmamak üzerine konuşulur, şarkılar söylenir, tiyatro oyunları veya edebi metinler yazılır. Çember aynı zamanda bir eylemi ve devinimi de içinde barındırır. Bizler sağ ve sol yanımıza bir göz ucuyla kısaca bakar, kimi zaman da yanımızdaki kişinin kim olduğuna bakmadan ellerinden tutarız. Ya çemberimize yeni birilerini alır, büyütürüz ya da bizler çemberin bir parçası oluruz. Çemberde birazdan oyun başlayacaktır, kurgu içerisindeki rollerimiz belirginleşecektir ve üstlenilen rollerin hakkını vererek canlandırmanın merkezinde oluruz. Gözlerimizi kapatıp açsak da kurgusal gerçek, farkında olalım ya da olmayalım aynı zamanda yaşamın kendisini oluşturur. Bu süreçte Dorothy Heathcote'nin vurguladığı gibi drama hem yaşama meydan okur, hem yaşamın kendisi olur hem de yaşama tam bir hazırlık niteliği taşır. Bu nedenle Eskişehir'de yapılan seminerimizin teması, “Yaşamda Drama-Dramada Yaşam,” olarak belirlenmiştir.”


Prof. Dr. Ömer Adıgüzel


Bu kitap, 12-15 Kasım 2009 tarihleri arasında Eskişehir'de Çağdaş Drama Derneği'nin Eskişehir Şubesi tarafından gerçekleştirilen 15. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Semineri'ndeki atölyelerden oluşmaktadır. Kitapta drama, yaşam, beden ve eylem odaklı yüzlerce uygulama örneği yer almaktadır.



(Tanıtım Bülteninden)


Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat