Güzelin Güncelliği Hans Georg Gadamer

Güzelin Güncelliği Oyun, Sembol ve Festival Olarak Sanat

“Güzelin Güncelliği”, Gadamer'in 1974'te Salzburg'da verdiği ve sonradan gözden geçirdiği konferanslarına dayanır. Düşünür, burada öncelikle sanatın temelini araştırır ve bunu da “oyun” gücüne ait dürtülerde bulur. İkinci...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
78,40TL
Taksitli fiyat: 9 x 9,97TL
9786051960609
894363
Güzelin Güncelliği
Güzelin Güncelliği Oyun, Sembol ve Festival Olarak Sanat
78.40

“Güzelin Güncelliği”, Gadamer'in 1974'te Salzburg'da verdiği ve sonradan gözden geçirdiği konferanslarına dayanır. Düşünür, burada öncelikle sanatın temelini araştırır ve bunu da “oyun” gücüne ait dürtülerde bulur. İkinci kavram “sembol” ise yunan geleneğine dayanır. Eski Yunan'da misafirleri hatırlamak için vedalaşırken onlara kırık parçalar verilirdi. Hatırlama, kendiliğindenlik ve başarıyla doldurulmuş bir edimdir. Bu edim, sanat karşısında gözlemcinin katılmasıyla eserde kendini kanıtlamadır. Üçüncü kavram olan “festival” ise kendi zamanını yani iletişimsel


nitelikleri yok eden zamanı oyuna dahil eder. Gablen'in “Zamanın İmgeleri”nden bu yana felsefe ile uğraşan akademik çevrelerde, 19. ve 20. yüzyıllardaki sanatsal değişim olgusuna, diğer bir ifadeyle eski estetiği özellikle Kant ve Hegel'in anlattığı anlamda, idealist estetiği aşan olgu konusunda, bu kadar büyük bir özen ve


dikkatle, kültür zenginliği ile ve yenilikle pek az şey yazıldı.


-Joachim Günther-



(Tanıtım Bülteninden)

Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9786051960609
Boyut:
12.00x20.00
Sayfa Sayısı:
96
Basım Yeri:
Konya
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2005
Çeviren:
Fatih Tepebaşılı
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe

“Güzelin Güncelliği”, Gadamer'in 1974'te Salzburg'da verdiği ve sonradan gözden geçirdiği konferanslarına dayanır. Düşünür, burada öncelikle sanatın temelini araştırır ve bunu da “oyun” gücüne ait dürtülerde bulur. İkinci kavram “sembol” ise yunan geleneğine dayanır. Eski Yunan'da misafirleri hatırlamak için vedalaşırken onlara kırık parçalar verilirdi. Hatırlama, kendiliğindenlik ve başarıyla doldurulmuş bir edimdir. Bu edim, sanat karşısında gözlemcinin katılmasıyla eserde kendini kanıtlamadır. Üçüncü kavram olan “festival” ise kendi zamanını yani iletişimsel


nitelikleri yok eden zamanı oyuna dahil eder. Gablen'in “Zamanın İmgeleri”nden bu yana felsefe ile uğraşan akademik çevrelerde, 19. ve 20. yüzyıllardaki sanatsal değişim olgusuna, diğer bir ifadeyle eski estetiği özellikle Kant ve Hegel'in anlattığı anlamda, idealist estetiği aşan olgu konusunda, bu kadar büyük bir özen ve


dikkatle, kültür zenginliği ile ve yenilikle pek az şey yazıldı.


-Joachim Günther-



(Tanıtım Bülteninden)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat