Dünya Çağları F.W.J von Schelling

Dünya Çağları

“Bizden bağımsız” Gerçek ile tek “temas” ondan ayrılmamız ya da Heidegger'in “felaket” adını verdiği radikal yerinden oynamadır. Paradoks şudur ki, bizi “kendi içinde” Gerçek ile bağlayan şey, tam da ondan ayrı olduğumuzu...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
78,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 9,92TL
9786053146025
1226699
Dünya Çağları
Dünya Çağları
78.00

“Bizden bağımsız” Gerçek ile tek “temas” ondan ayrılmamız ya da Heidegger'in “felaket” adını verdiği radikal yerinden oynamadır. Paradoks şudur ki, bizi “kendi içinde” Gerçek ile bağlayan şey, tam da ondan ayrı olduğumuzu deneyimlediğimiz boşluktur.
Schelling'inDünya Çağlarıişte bu nedenle çok önemlidir: Bizzat mutlağın kendisindeki “yerinden oynama”nın nihai açıklamasını bize sunar.
Slavoj Zizek
Dünya Çağları(Weltalter) taslakları, Schelling'in “özgürlük felsefesi” olarak adlandırılan ve en vurucu metinlerini ürettiği döneme aittir. Bu dönemin ilk doruğu olan 1809 tarihliİnsan Özgürlüğünün Özü Üzerine'yi ve eşinin ölümünden sonra kaleme aldığı 1810 tarihliClara'yı daha önce yayımlamıştık. 1811 tarihliDünya Çağlarıile, “özgürlük felsefesi” döneminin ikinci doruğuna tırmanıyoruz.
F.W.J. von Schelling: Alman İdealizminin Fichte ve Hegel'le birlikte en önemli filozoflarından biridir. Württemberg, Leonberg'de aydın bir Lutherci papazın oğlu olarak dünyaya geldi. Çok küçük yaşlarda zekâsıyla ayırt ediliyordu ve 15 yaşında Tübingen Teoloji Vakfı'na kabul edildi. Her ikisi de kendisinden beş yaş büyük olan Hölderlin ve Hegel'le orada tanıştı ve yakın arkadaş oldular. Erken döneminde Fichte'nin düşüncelerinin izleri olsa da kısa sürede kendine özgü bir düşünce yolu izlemiştir. Özellikle doğa felsefesi üzerine çalışmalarla özgünlüğünü kanıtlamıştır. 1797 yılındaBir Doğa Felsefesi İçin Düşünceler, 1798 yılındaDünya-Ruhu Üzerine, 1799 yılındaysaBir Doğa Felsefesi Sistemi Üzerine İlk TaslakveBir Doğa Felsefesi Sisteminin Taslağına Giriş ya da Spekülatif Fizik Kavramıbaşlıklı çalışmalarını yayımladı. 1800 yılında yayımladığıTransendental İdealizm Sistemien önemli eserlerinden biridir ve Fichte'ninBilim Öğretisi'nin izlerini taşır. Bu eseri 1801 yılındakiFelsefi Sistemimin Sunuluşuizler. 1798 yılında akademik ve yazınsal yaşamın büyük çekim merkezi olan Jena Üniversitesi'nde bir kürsüye atandı ve burada 1802-1803 yılları arasında eski yakın arkadaşı Hegel'le birlikteEleştirel Felsefe Dergisi'ni yayımladı. Schlegel kardeşler ve Novalis gibi devrin büyük romantik düşünürleriyle yakın ilişkiler kurdu. 1802 yılındaBruno ya da Şeylerin Tanrısal ve Doğal İlkesi ÜzerineveAkademik Çalışmanın Yöntemi Üzerine Derslerbaşlıklı iki çalışma yayımladı. Jena'daki son döneminde sanat felsefesi üzerine yoğunlaştı; bunu Würzburg'da din felsefesi izledi, 1804 yılındaFelsefe ve Din'i yayımladı.İnsan Özgürlüğünün Özü Üzerinebaşlıklı çalışması Münih'te, 1809 yılında yayımlanırken, bu eserde insan özgürlüğü ile Mutlak arasındaki ilişki konusunu ele aldı. Erlangen ve tekrar Münih'te dersler veren Schelling,Tinin Fenomenolojisi'nde (1807) kendisini eleştiren Hegel'in 1831'deki ölümüyle birlikte, onun etkisini dağıtmak için Berlin'de felsefe profesörlüğüne atandı ama beklenen etkiyi yaratamadı. Derslerini dinleyenler arasında Friedrich Engels, Bakunin, Kierkegaard ve Jakob Burckhardt da vardı. 1854'te İsviçre'de, Riga'da öldü. Ölümünden sonraVahiy FelsefesiveMitoloji Felsefesibaşlıklı eserleri yayımlanmıştır.



(Tanıtım Bülteninden)


Kitabın Özellikleri
Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786053146025
Boyut:
13,5 x 21,5
Sayfa Sayısı:
112
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
İnce Kapak
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

“Bizden bağımsız” Gerçek ile tek “temas” ondan ayrılmamız ya da Heidegger'in “felaket” adını verdiği radikal yerinden oynamadır. Paradoks şudur ki, bizi “kendi içinde” Gerçek ile bağlayan şey, tam da ondan ayrı olduğumuzu deneyimlediğimiz boşluktur.
Schelling'inDünya Çağlarıişte bu nedenle çok önemlidir: Bizzat mutlağın kendisindeki “yerinden oynama”nın nihai açıklamasını bize sunar.
Slavoj Zizek
Dünya Çağları(Weltalter) taslakları, Schelling'in “özgürlük felsefesi” olarak adlandırılan ve en vurucu metinlerini ürettiği döneme aittir. Bu dönemin ilk doruğu olan 1809 tarihliİnsan Özgürlüğünün Özü Üzerine'yi ve eşinin ölümünden sonra kaleme aldığı 1810 tarihliClara'yı daha önce yayımlamıştık. 1811 tarihliDünya Çağlarıile, “özgürlük felsefesi” döneminin ikinci doruğuna tırmanıyoruz.
F.W.J. von Schelling: Alman İdealizminin Fichte ve Hegel'le birlikte en önemli filozoflarından biridir. Württemberg, Leonberg'de aydın bir Lutherci papazın oğlu olarak dünyaya geldi. Çok küçük yaşlarda zekâsıyla ayırt ediliyordu ve 15 yaşında Tübingen Teoloji Vakfı'na kabul edildi. Her ikisi de kendisinden beş yaş büyük olan Hölderlin ve Hegel'le orada tanıştı ve yakın arkadaş oldular. Erken döneminde Fichte'nin düşüncelerinin izleri olsa da kısa sürede kendine özgü bir düşünce yolu izlemiştir. Özellikle doğa felsefesi üzerine çalışmalarla özgünlüğünü kanıtlamıştır. 1797 yılındaBir Doğa Felsefesi İçin Düşünceler, 1798 yılındaDünya-Ruhu Üzerine, 1799 yılındaysaBir Doğa Felsefesi Sistemi Üzerine İlk TaslakveBir Doğa Felsefesi Sisteminin Taslağına Giriş ya da Spekülatif Fizik Kavramıbaşlıklı çalışmalarını yayımladı. 1800 yılında yayımladığıTransendental İdealizm Sistemien önemli eserlerinden biridir ve Fichte'ninBilim Öğretisi'nin izlerini taşır. Bu eseri 1801 yılındakiFelsefi Sistemimin Sunuluşuizler. 1798 yılında akademik ve yazınsal yaşamın büyük çekim merkezi olan Jena Üniversitesi'nde bir kürsüye atandı ve burada 1802-1803 yılları arasında eski yakın arkadaşı Hegel'le birlikteEleştirel Felsefe Dergisi'ni yayımladı. Schlegel kardeşler ve Novalis gibi devrin büyük romantik düşünürleriyle yakın ilişkiler kurdu. 1802 yılındaBruno ya da Şeylerin Tanrısal ve Doğal İlkesi ÜzerineveAkademik Çalışmanın Yöntemi Üzerine Derslerbaşlıklı iki çalışma yayımladı. Jena'daki son döneminde sanat felsefesi üzerine yoğunlaştı; bunu Würzburg'da din felsefesi izledi, 1804 yılındaFelsefe ve Din'i yayımladı.İnsan Özgürlüğünün Özü Üzerinebaşlıklı çalışması Münih'te, 1809 yılında yayımlanırken, bu eserde insan özgürlüğü ile Mutlak arasındaki ilişki konusunu ele aldı. Erlangen ve tekrar Münih'te dersler veren Schelling,Tinin Fenomenolojisi'nde (1807) kendisini eleştiren Hegel'in 1831'deki ölümüyle birlikte, onun etkisini dağıtmak için Berlin'de felsefe profesörlüğüne atandı ama beklenen etkiyi yaratamadı. Derslerini dinleyenler arasında Friedrich Engels, Bakunin, Kierkegaard ve Jakob Burckhardt da vardı. 1854'te İsviçre'de, Riga'da öldü. Ölümünden sonraVahiy FelsefesiveMitoloji Felsefesibaşlıklı eserleri yayımlanmıştır.



(Tanıtım Bülteninden)


Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat