İnsan ve Din Ahmed Hulusi

İnsan ve Din

Kurân-ı Kerîm'i değerlendirmede iki türlü anlayış mevcuttur.• Birinci anlayış, “B” harfinin işaret ettiği sırrın farkında olmayan veya olup da önemini kavrayamayanların anlayışıdır.• İkinci anlayış ise, Kurân-ı Kerîm'i...
Stokta var
Kargo Ücreti: 45,00 TL
indirimli
104,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 13,23TL
9789758833191
553323
İnsan ve Din
İnsan ve Din
104.00

Kurân-ı Kerîm'i değerlendirmede iki türlü anlayış mevcuttur.

• Birinci anlayış, “B” harfinin işaret ettiği sırrın farkında olmayan veya olup da önemini kavrayamayanların anlayışıdır.
• İkinci anlayış ise, Kurân-ı Kerîm'i “B” harfinin kapsadığı anlam ile değerlendirenlerdeki anlayıştır!

İslâm Dini'ni kabul etmiş her insan bu iki anlayıştan birindedir kesinlikle.

Birinci anlayıştakiler “Din” olayını tamamen şekilci ve materyalist bir bakışla değerlendirirler. Bunlara göre, “ALLAH” adıyla iman edilen tanrı “yukarıda”dır; her ne kadar lâfta, her yerde hazır nazır, denilse de!.

Namazda o tanrının huzuruna çıkılır!. Ona tapınılır razı olması için!. Kurân'da anlatılan her şey şekilci ve beş duyuya dayanan anlayış içinde değerlendirilip kabul edilir. Onların fıtrat ve yaratılışları bu işlevi yerine getirmek üzeredir çünkü!.

İkinci anlayıştakiler ise, adını koymamış olsalar bile “B” sırrına dayalı bir şekilde ALLAH Rasûl'ünü kabul ve O'na iman etmişler; ismi “ALLAH” olanın esmâsıyla, tüm algılanan ve algılanamayanların var olduğunu kabullenmişler; isimlerin ardındaki müsemmanın (isimlenenin) esmâ olduğuna iman veya yakîn elde etmişlerdir. Bu görüş de tüm ehlullahın ve evliyâullahın anlayışıdır. Tasavvufa girmiş olanlara da hep bu anlayış idrâk ettirilmeye çalışılır yavaş yavaş; hazmettirile hazmettirile...

Birinci görüştekiler her türlü hoşgörü ve sevecenlikten uzak bir şekilde, “zorlayıcı” ve “tahakküm edici” bakış açısıyla, ALLAH adı ile düşündükleri yukarıdaki tanrı ADINA konuşma ve insanları yargılama, sorgulama, kendi düşüncelerini kabul etmeyenleri veya kendileri gibi giyinmeyenleri, görünmeyenleri “kâfir” ilân etme hakkını kendilerinde görürken...

İkinci görüştekiler ise insanlara daima sevgi ve gerçek hoşgörü ile yaklaşmışlar; onları içinde bulundukları şartlardan dolayı kınamamışlar, fâile değil fiîle buğz etmişler; Hakk'ı tavsiye dip, kendilerine yapılanlara da sabırla yanaşmışlardır. Bunun getirisi olarak da ALLAH'a derûnlarına giden yoldan yakîn elde etmişler, her insanda da aynı hakikatin varlığını görerek, onlara saygı duymuşlardır..



Sayfa Sayısı: 340

Baskı Yılı: 2014


Dili: Türkçe
Yayınevi: Kitsan Yayınevi
Kitabın Özellikleri
Stok Kodu:
9789758833191
Boyut:
13.50x20.00
Sayfa Sayısı:
334
Basım Tarihi:
2006
Kapak Türü:
İnce Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategoriler:

Kurân-ı Kerîm'i değerlendirmede iki türlü anlayış mevcuttur.

• Birinci anlayış, “B” harfinin işaret ettiği sırrın farkında olmayan veya olup da önemini kavrayamayanların anlayışıdır.
• İkinci anlayış ise, Kurân-ı Kerîm'i “B” harfinin kapsadığı anlam ile değerlendirenlerdeki anlayıştır!

İslâm Dini'ni kabul etmiş her insan bu iki anlayıştan birindedir kesinlikle.

Birinci anlayıştakiler “Din” olayını tamamen şekilci ve materyalist bir bakışla değerlendirirler. Bunlara göre, “ALLAH” adıyla iman edilen tanrı “yukarıda”dır; her ne kadar lâfta, her yerde hazır nazır, denilse de!.

Namazda o tanrının huzuruna çıkılır!. Ona tapınılır razı olması için!. Kurân'da anlatılan her şey şekilci ve beş duyuya dayanan anlayış içinde değerlendirilip kabul edilir. Onların fıtrat ve yaratılışları bu işlevi yerine getirmek üzeredir çünkü!.

İkinci anlayıştakiler ise, adını koymamış olsalar bile “B” sırrına dayalı bir şekilde ALLAH Rasûl'ünü kabul ve O'na iman etmişler; ismi “ALLAH” olanın esmâsıyla, tüm algılanan ve algılanamayanların var olduğunu kabullenmişler; isimlerin ardındaki müsemmanın (isimlenenin) esmâ olduğuna iman veya yakîn elde etmişlerdir. Bu görüş de tüm ehlullahın ve evliyâullahın anlayışıdır. Tasavvufa girmiş olanlara da hep bu anlayış idrâk ettirilmeye çalışılır yavaş yavaş; hazmettirile hazmettirile...

Birinci görüştekiler her türlü hoşgörü ve sevecenlikten uzak bir şekilde, “zorlayıcı” ve “tahakküm edici” bakış açısıyla, ALLAH adı ile düşündükleri yukarıdaki tanrı ADINA konuşma ve insanları yargılama, sorgulama, kendi düşüncelerini kabul etmeyenleri veya kendileri gibi giyinmeyenleri, görünmeyenleri “kâfir” ilân etme hakkını kendilerinde görürken...

İkinci görüştekiler ise insanlara daima sevgi ve gerçek hoşgörü ile yaklaşmışlar; onları içinde bulundukları şartlardan dolayı kınamamışlar, fâile değil fiîle buğz etmişler; Hakk'ı tavsiye dip, kendilerine yapılanlara da sabırla yanaşmışlardır. Bunun getirisi olarak da ALLAH'a derûnlarına giden yoldan yakîn elde etmişler, her insanda da aynı hakikatin varlığını görerek, onlara saygı duymuşlardır..



Sayfa Sayısı: 340

Baskı Yılı: 2014


Dili: Türkçe
Yayınevi: Kitsan Yayınevi
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 52,00    104,00   
3 37,09    111,28   
4 -    -   
6 19,24    115,44   
9 13,23    119,08   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 52,00    104,00   
3 38,38    115,13   
4 -    -   
6 19,07    114,40   
9 13,23    119,08   
Ziraat Bankkart Combo
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 52,00    104,00   
3 37,09    111,28   
4 -    -   
6 19,07    114,40   
9 13,23    119,08   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 52,00    104,00   
3 37,09    111,28   
4 -    -   
6 19,15    114,92   
9 13,23    119,08   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 52,00    104,00   
3 37,09    111,28   
4 28,34    113,36   
6 19,07    114,40   
9 13,23    119,08   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
1 -    -   
2 52,00    104,00   
3 37,09    111,28   
4 -    -   
6 19,07    114,40   
9 13,23    119,08   
World Card - 100 TL ve üzerine + 3 taksit
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 104,00    104,00   
2 52,00    104,00   
3 37,09    111,28   
4 -    -   
6 19,07    114,40   
9 13,29    119,60   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat